Körber AG completes acquisition of inconso AG

The company, headquartered in Bad Nauheim near Frankfurt/Main, is a leading provider of consulting and software for logistics solutions. Its core competence is in the customer-specific optimization of logistics processes, particularly in the area of warehouse management. With the acquisition of inconso, Körber is expanding its competencies in the promising intralogistics area.
From ten locations in Germany and one in France, around 500 inconso professionals support their customers from the initial concept through implementation to long-term maintenance of their logistics processes.
Press release from May 2, 2014 (pdf)

Das Unternehmen mit Hauptsitz in Bad Nauheim bei Frankfurt/Main ist ein führendes Consulting- und Softwareunternehmen für Logistiklösungen. Kernkompetenz ist die kundenspezifische Optimierung von Logistikprozessen, beson-ders im Bereich Lagerverwaltung und -steuerung („Warehouse Management“). Körber erweitert mit der Akquisition der inconso AG die Kompetenzen des Konzerns im zukunftsträchtigen Geschäftsfeld „Intralogistik“.

Von zehn Standorten in Deutschland und einem in Frankreich aus, unterstützen rund 500 inconso-Mitarbeiter ihre Kunden von der Konzeption über die Umsetzung bis hin zur langfris-tigen Wartung ihrer logistischen Prozesse.

Pressemeldung vom 02.05.2014