Barry-Wehmiller to acquire Winkler+Dünnebier GmbH and POEM GmbH from Körber AG

ST. LOUIS - October 13, 2015 - Barry-Wehmiller Companies, Inc. has executed a definitive agreement to acquire the operations of Winkler+Dünnebier GmbH, including POEM (W+D). The acquisition includes W+D’s operations in Neuwied and Löhne, Germany, along with the U.S. subsidiary, W+D North America and the Malaysian subsidiary, W+D Asia Pacific. The parties anticipate closing of the transaction to take place end of December 2015 after fulfillment of all closing conditions. Upon completion of the transaction, W+D, a recognized leader in integrated mail, folded tissue and hygiene solutions will continue its strategic mission to bring leading engineered solutions to its customers.
W+D stands to benefit from Barry-Wehmiller’s strategic and operational resources as well as its ongoing commitment to the mailing, tissue and hygiene industry sectors. W+D will operate as an independent business unit within Barry-Wehmiller’s Converting Solutions platform alongside Paper Converting Machine Company (PCMC).
W+D joins Barry-Wehmiller’s family of almost 80 companies as part of an organic and acquisition growth strategy that, since 1987, has propelled the company from a $20 million U.S.-based supplier to a $2+ billion global supplier of diversified industrial solutions.
“We are proud to carry forward the W+D legacy and truly excited to partner with the great people of W+D to serve mailing solutions and tissue companies around the world,” said Tim Sullivan, Barry-Wehmiller Group President. “W+D has established itself as a meaningful player in the global markets in which it operates and has benefitted greatly from the guidance of Körber AG. We intend to build upon W+D’s solid foundation in partnership with the company’s existing leadership and its 359 associates worldwide.”
“Barry-Wehmiller’s commitment to purpose-driven growth and people-centric values, along with our considerable financial strength and, very importantly, our interest in the mailing solutions sector, will allow for continued growth and investment in W+D and its team members worldwide,” said Bob Chapman, Chairman and CEO of Barry-Wehmiller. “Likewise, Barry-Wehmiller will benefit from the significant technology and operational expertise that W+D offers.”
“Körber is pleased to have reached an agreement with a long-term oriented shareholder for W+D. The ownership of Barry-Wehmiller will allow W+D to continue and strengthen its strategic development,” underlined Körber CFO Stephan Seifert.
“We are looking forward to joining Barry-Wehmiller and enhancing our long-term potential as a company while continuing our outstanding customer service approach,” said Frank Eichhorn, Managing Director of W+D. Upon completion of the transaction, W+D will continue to serve its customers from Neuwied and Löhne, Germany and Lenexa, Kansas (USA).

W+D wird von den strategischen und operativen Ressourcen von Barry-Wehmiller profitieren, ebenso wie vom anhaltenden Engagement des Unternehmens in der Mail-, Tissue- und Hygiene-Industrie. W+D wird als eigenständiger Geschäftsbereich der Converting-Solutions-Plattform von Barry-Wehmiller neben der Paper Converting Machine Company (PCMC) tätig sein.

W+D wird ein neues Mitglied der Familie von Barry-Wehmiller mit knapp 80 Unternehmen. Es wird somit an der organischen und akquisitionsbasierten Wachstumsstrategie teilhaben. Diese hat seit 1987 das 20 Millionen Dollar starke US-Unternehmen zu einem weltweiten Anbieter von breit gestreuten Branchenlösungen mit einem Umsatz von über zwei Milliarden Dollar gemacht.

„Wir sind stolz, die Geschichte von W+D weiterzuführen. Es begeistert uns, als Partner mit den großartigen Menschen von W+D zusammenzuarbeiten für unsere weltweiten Dienstleistungen für Mail-Lösungen und Tissue-Produzenten“, erklärte Barry-Wehmiller Group Präsident Tim Sullivan. „Die W+D Unternehmen sind etablierte Akteure auf ihren Märkten, die unter der Führung der Körber AG stark geworden sind. Wir wollen auf dem soliden Fundament von W+D partnerschaftlich mit der jetzigen Führungsmannschaft und den 359 Mitarbeitern weltweit aufbauen.“

„Die Selbstverpflichtung von Barry-Wehmiller zu zielgerichtetem Wachstum und Werten, bei denen der Mensch im Mittelpunkt steht, verbunden mit unserer guten Finanzkraft und – ganz wichtig – unserem Interesse am Sektor für Mail-Lösungen gibt Raum für anhaltendes Wachstum und Investitionen in W+D und seine Mitarbeiter weltweit“, unterstrich Bob Chapman, Chairman und CEO von Barry-Wehmiller. „Ebenso wird Barry-Wehmiller von der großen technologischen und operativen Fachkompetenz von W+D profitieren.“

„Wir von Körber sind erfreut, dass wir die Vereinbarung mit einem langfristig denkenden und handelnden Anteilseigner für W+D treffen konnten“, betonte Stephan Seifert, Finanzvorstand der Körber AG. „Mit der zukünftigen Zugehörigkeit zu Barry-Wehmiller kann W+D seine strategische Entwicklung fortsetzen und stärken.“

„Wir freuen uns darauf, mit Barry-Wehmiller zusammenzugehen und unser langfristiges Potenzial als Unternehmen zu stärken“, erklärte Frank Eichhorn, Geschäftsführer von W+D. „Gleichzeitig können wir unseren hervorragenden kundenorientierten Service fortführen.“ W+D wird auch nach Vollendung der Transaktion seine Standorte in Neuwied und Löhne in Deutschland und Lenexa in Kansas (USA) fortführen.