Körber Group completes sale of United Grinding Group

Körber Group sells its Business Area Machine Tools / Sale to investor pool opens up new development opportunities for United Grinding Group

The international technology group Körber sells its Business Area Machine Tools, operating under the United Grinding Group. The sale was completed with effect from the end of June 29, 2018, following approval by the responsible supervisory authorities. The new ownership structure consists of a strategically oriented pool of investors organized by the Swiss BZ Bank Aktiengesellschaft.

In order to strengthen the very positive development of the United Grinding Group in recent years, comprehensive strategic options for Körber's Business Area Machine Tools were examined. “In the course of this, we have decided that a new strategic owner can open up further development opportunities for the United Grinding Group in order for them to continue to lead and actively shape their market in the future,” says Stephan Seifert, Chairman of the Executive Board of Körber AG. “We are pleased that we have found solid and future-oriented new owners who will consistently continue the successful course taken so far,” emphasizes Seifert.
“United Grinding has developed a strong market position, which we want to continue to develop with our new owners in a sustained way,” says Stephan Nell, CEO of the United Grinding Group. “Our aim is to remain one of the market leaders, based on our broad and thus unique product portfolio. We also want to shape further developments in our customer industries actively. Together with our new owners, we will continue our international course of expansion and invest even more intensively in technological and digital innovations in our products and services portfolio,” says Nell.
“BZ Bank is delighted to be able to offer its customers the opportunity to invest in a high-yielding international industry group, which is one of the leading providers in the relevant markets,” says Martin Ebner, CEO of the BZ Bank Aktiengesellschaft.

Press Release July 2, 2018

Der internationale Technologiekonzern Körber verkauft sein unter der United Grinding Group firmierendes Geschäftsfeld Werkzeugmaschinen. Der Verkauf wurde nach Zustimmung der zuständigen Aufsichtsbehörden mit Wirkung zum Ablauf des 29. Juni 2018 abgeschlossen. Die neue Eigentümerstruktur setzt sich zusammen aus einem von der Schweizer BZ Bank Aktiengesellschaft organisierten, strategisch ausgerichteten Investoren-Pool.

Um die sehr positive Entwicklung der United Grinding Group der vergangenen Jahre in Zukunft zu stärken, wurden umfassend strategische Optionen für das Körber-Geschäftsfeld Werkzeugmaschinen geprüft. „Im Zuge dessen haben wir entschieden, dass ein neuer strategischer Eigentümer der United Grinding Group weitere Entwicklungsmöglichkeiten eröffnen kann, um auch künftig den Markt mit anzuführen und aktiv zu gestalten“, sagt Stephan Seifert, Vorstandsvorsitzender der Körber AG. „Wir freuen uns, dass wir solide und zukunftsorientierte neue Eigentümer gefunden haben, die den bisher erfolgreich eingeschlagenen Kurs konsequent weiterführen“, betont Seifert.

„United Grinding hat eine starke Marktposition aufgebaut, die wir mit unseren neuen Eigentümern nachhaltig weiterentwickeln wollen“, sagt Stephan Nell, CEO der United Grinding Group. „Unser Ziel ist es, auch künftig mit unserem breiten und damit einzigartigen Produktportfolio führend im Markt zu sein und die weiteren Entwicklungen in unseren Kundenindustrien aktiv mitzugestalten. Gemeinsam mit unseren neuen Eigentümern werden wir unseren internationalen Expansionskurs fortsetzen und weiterhin in technologische und digitale Innovationen bei unseren Produkten und Services investieren“, unterstreicht Nell.

„Die BZ Bank freut sich, ihren Kunden die Möglichkeit bieten zu können, in eine ertragsstarke internationale Industriegruppe zu investieren, welche einer der führenden Anbieter in den relevanten Märkten ist“, sagt Martin Ebner, CEO der BZ Bank Aktiengesellschaft

Pressemitteilung 02.07.2018