Körber AG acquires Qubiqa Logistics

The international technology Group Körber has completed its acquisition of Qubiqa Logistics with effect on July 12, 2016. With its takeover of the Danish intralogistics company, the Group is pushing ahead with the internationalization of its Business Area Logistics Systems.
Qubiqa Logistics, based in Arden in northern Denmark, is a leading provider of depalletizing solutions. With around 90 employees the company mainly services customers from the food and beverage industry as well as the grocery sector. The range the company offers encompasses products, systems and services for realizing fully automated material handling and order picking plants. With its so-called Layer Picker® Qubiqa Logistics has the globally leading product in the layer depalletizing sector.
"We are delighted to welcome the Qubiqa Logistics team to our Group", says Stephan Seifert, Vice Chairman of the Executive Board of Körber AG. "The company strengthens our long-term course towards internationalization and growth."
"Together with Qubiqa Logistics, we will continue to pursue our growth strategy and expand our market presence in the Scandinavian region", says Hubert Kloss, CEO of the Business Area Logistics Systems. "The range available from Qubiqa Logistics will moreover enable us to reinforce our competitiveness and offer our customers an even more attractive portfolio of products and services."
"We are really looking forward to the joint cooperation and a successful, sustainable future as part of Körber Group and the Business Area Logistics Systems", says Jacob Libach Nielsen, CEO of Qubiqa Logistics.
Körber AG is taking over 100 percent of the stakes in Qubiqa Logistics from the Danish holding company BWB Partners. Both parties agreed not to disclose details of the purchase price.

Qubiqa Logistics ist ein führender Anbieter von Depalletierlösungen mit Sitz in Arden, Dänemark. Mit rund 90 Mitarbeitern bedient das Unternehmen überwiegend Kunden aus der Nahrungs- und Genussmittelindustrie sowie dem Handel. Das Angebotsspektrum umfasst Produkte, Systeme und Services zur Realisierung vollautomatischer Materialfluss- und Kommissionieranlagen. Mit dem sogenannten Layer Picker® verfügt Qubiqa Logistics dabei über das weltweit führende Produkt in der Lagendepalettiertechnik.

„Wir freuen uns, das Team von Qubiqa Logistics im Konzern begrüßen zu dürfen“, sagt Stephan Seifert, stellvertretender Vorsitzender des Vorstands der Körber AG. „Das Unternehmen stärkt unseren langfristigen Internationalisierungs- und Wachstumskurs.

Gemeinsam mit Qubiqa Logistics werden wir unsere Wachstumsstrategie fortsetzen und unsere Marktpräsenz im skandinavischen Raum ausbauen“, ergänzt Hubert Kloß, Geschäftsführer des Geschäftsfelds Logistik-Systeme. „Mit der Angebotspalette des Unternehmens stärken wir zudem unsere Wettbewerbsfähigkeit und können unseren Kunden nun ein noch attraktiveres Portfolio an Produkten und Dienstleistungen anbieten.“

„Auf die gemeinsame Zusammenarbeit und eine erfolgreiche, nachhaltige Zukunft als Teil des Körber-Konzerns und des Geschäftsfelds Logistik-Systeme freuen wir uns sehr“, betont Jacob Libach Nielsen, Geschäftsführer von Qubiqa Logistics.

Die Körber AG übernimmt 100 Prozent der Anteile an Qubiqa Logistics von der dänischen Beteiligungsgesellschaft BWB Partners. Über die Höhe des Kaufpreises wurde Stillschweigen vereinbart.