Körber successfully issues Schuldschein loan worth € 600 million

With the Schuldschein loan, Körber AG is diversifying and bolstering its financial resources for acquisition projects, which should reinforce the Group’s long-term, sustainably-oriented growth strategy. The Group boasts a solid balance sheet and equity capital of 68 percent. It is thus ideally equipped for purchases and further growth activities. “We see the substantial demand and level of acceptance among investors as proof of a high degree of trust in our direction as an internationally leading, broad-based technology group”, explains Stephan Seifert, Chief Financial Officer of Körber AG.
Schuldschein loans are promissory notes issued privately under German law. The issuing of the Schuldschein loan was arranged through Commerzbank and Heleba (Landesbank Hessen-Thüringen).
Press Release December 1, 2015 (pdf)

Die Körber AG diversifiziert und stärkt mit dem Schuldscheindarlehen ihre Finanzierungsquellen für Akquisitionsvorhaben, die die langfristig und nachhaltig ausgerichtete Wachstumsstrategie des Konzerns stützen sollen. Der Konzern verfügt über eine solide Bilanz und eine Eigenkapitalquote von 68 Prozent. Der Konzern ist somit bestens für Zukäufe und weitere Wachstumsaktivitäten gerüstet. „Wir sehen in der großen Nachfrage und Akzeptanz der Anleger einen hohen Vertrauensbeweis in unsere Ausrichtung als international führender und breit aufgestellter Technologiekonzern“, so Stephan Seifert, Finanzvorstand der Körber AG.

Die Schuldscheinemission wurde arrangiert durch die Commerzbank und die Helaba (Landesbank Hessen-Thüringen).

Pressemitteilung 01.12.2015