Stefan Kirschke to be new Körber Chief Financial Officer

Richard Bauer, Chairman of the Supervisory Board of Körber AG: “We are pleased that with Stefan Kirschke we were able to appoint an experienced internal finance expert to quickly fill this extremely important role within the Group. Mr. Kirschke was substantially involved in the realignment and the strong growth of the Business Area Körber Tissue in recent years. Thanks to his extensive expertise and his detailed knowledge and many years of reliable collaboration with all Business Areas, in his new role he will successfully continue the growth course of the Group together with the other members of the Group Executive Board. On behalf of the Supervisory Board, I would‑ like to thank Mr. Vogelsang ‑for the work he has done.
Over the last few years, Stefan Kirschke has held various leadership positions within the Körber Group. Most recently he served as CFO in the Business Area Körber Tissue. Prior to joining Körber, Kirschke worked at the auditing firm Ernst & Young and held various management positions in the field of strategic brand consulting. Stefan Kirschke has a degree in Business Management from the University of Münster.
Press Release December 15, 2017

Richard Bauer, Aufsichtsratsvorsitzender der Körber AG, dazu: „Wir freuen uns, dass wir mit Stefan Kirschke einen erfahrenen internen Finanzexperten für die direkte Nachbesetzung dieser für den Konzern ausgesprochen wichtigen Funktion bestellen konnten. Herr Kirschke war maßgeblich an der Neuausrichtung und dem starken Wachstum des Geschäftsfelds Körber Tissue in den vergangenen Jahren beteiligt. Er kann den Wachstumskurs des Konzerns in der neuen Funktion dank seiner umfassenden Expertise sowie seiner detaillierten Kenntnisse und langjährigen vertrauensvollen Zusammenarbeit mit allen Geschäftsfeldern gemeinsam mit dem Konzernvorstand erfolgreich fortsetzen. In diesem Zusammenhang danke ich Herrn Vogelsang ‑ auch im Namen des Aufsichtsrats ‑ für die geleistete Arbeit.“

Stefan Kirschke hat in den vergangenen Jahren verschiedene Führungspositionen innerhalb des Körber-Konzerns wahrgenommen. Zuletzt war er CFO des Körber Geschäftsfeldes Tissue. Vor seiner Zeit bei Körber war Kirschke unter anderem bei der Wirtschaftsprüfungsgesellschaft Ernst & Young sowie in verschiedenen Managementpositionen bei einer strategischen Markenberatung tätig. Stefan Kirschke hat einen Abschluss als Diplom Kaufmann von der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster.

Pressemitteilung 15.12.2017